Informasjon fra Ulf Kolstad 7. mai 2020

Som tidligere nevnt er aktiviteten i historielaget mer eller mindre satt på vent i disse koronatider. Det gjelder spesielt årsmøte 2020 som enda ikke er gjennomført.

Alle planlagte aktiviteter fram til sommerferien, som normalt vil samle en del mennesker, er også avlyst.

Det gjelder åpningen av museet den 24. mai, og "skoleuka" på museet for alle 3. klassinger, som skulle starte den 2. juni.

Vi har også valgt å avlyse "åpent museum" på alle søndager i juli.

Men det skjer da likevel noe positivt i laget:

Prosjekt Vammalinja" går sin gang etter planen. Området er nå ryddet, og linjeskinner og sviller skal bringes fra Skjørten og over til området. Når vårflommen i Glomma er over, skal Hafslund starte med flyttingen av de før omtalte "nålene" som nå ligger lagret ved endebutten for linja. Da er det klart for legging av linjetraséen.

Det er også aktivitet i Klokkergården og i magasinet på museet. Stort sett hver dag fra mandag til og med torsdag fra kl. 09 til 12.

Ryddegjengen som holder museumsområdet i orden er også kommet igang.

Og.... obs! obs! I disse dager har restaureringen av smia på museet startet opp igjen. Vi legger ved et par bilder som er tatt i dag, og som viser dugnadsgjengen i arbeid!

IMG 20200507 092627kpi

IMG 20200507 092829kpi